Další zlatá do sbírky. Český dům nadchl fanoušky v Koreji, nejvíc frčí pivo a stolní tenis

Hlavní strana Fotbal živě Hokej živě tenis živě ŽivéPřenosy

ZPĚT NA HLAVNÍ STRANU ←

Přečíst celý článek zde

Další zlatá do sbírky. Český dům nadchl fanoušky v Koreji, nejvíc frčí pivo a stolní tenis

Pchjongčchang - Pivo, párky, guláš. Český dům kousek od olympijské vesnice v Koreji láká na ty nejtradičnější dobroty národní kuchyně. Není divu, že si útulného prostředí českého stánku všimli i redaktoři amerického deníku The Bostone Globe a mezi ostatními olympijskými domy mu udělili zlatou medaili. 

"Český dům nabízí od každého něco, na velkém plátně ukazuje historii českého sportu, za zmínku stojí především plzeňské pivo, dokonce si můžete udělat virtuální prohlídku pivovaru, nebo si dát tradiční jídlo párek nebo guláš," píše deník, který dal na druhé místo švýcarský a na třetí korejský dům.

Pivo do českého domu nalákalo i agenturu AP, která navíc ocenila i miniaturní stolní tenis. "Ohlasy na Český dům jsou takové, že je nejlepší. Co jsem se bavila s ostatními sportovci, oceňovali ho hlavně Američané," nechala se bronzová medailistka olympijských her snowboardistka Eva Samková.

Často se tu totiž objevují i sportovci z jiných výprav. Podívat se přišla akrobatická lyžařka Julija Jevgeněvna Galyševová z Kazachstánu, či kanadský krasobruslař Scott Moir.

"Je to skvělá zpráva - medaile za měsíce příprav, které celému projektu předcházely. Osobně mě to těší moc, jsem ráda za celý tým, který se na každodenním chodu podílí," řekla Blanka Konečná, šéfka Českého domu.

Chmelený mok je v Koreje opravdu oblíbenou komoditou, na čepu už se vytočilo šest tisíc litrů. Český výprava oceňuje to, že je dům jen přes ulici od olympijské vesnice.

"Můžeme sem tak chodit často. Vrchní patro je útulné, dole se točí české pivo. Navíc je tu řada obrazů, památek od nás a je na první pohled vidět, že je to Český dům," chválí krasobruslař Martin Bidař. 

Projekt Českých domů na olympiádách funguje již od Barcelony v roce 1992, dlouho byl však uzavřený veřejnosti. Poprvé do něho mohli fanoušci během letních her v Londýně 2012 a hned zaznamenal úspěch, tehdy ho navštívilo 80 tisíc lidí.